قلدری ایلی نویز

 

پرسشنامه قلدری ایلی نویز، توسط ایلی نویز در سال (2001) طراحی شده است. این مقیاس دارای 18 گویه و سه مولفه  می باشد که با یک مقیاس لیکرت پنج درجه­ای (هرگز تا همیشه) و هر ماده دارای ارزشی بین 1 تا 5 است. با سؤالاتی مانند: (برای اینکه بخندم سایر دانش آموزان را ناراحت می­کنم.) قلدری را می سنجد.

قلدری ایلی نویز قابل اجرا بر روي افراد به هنجار است .افرادی كه مبتلا به اختلالاتی چون حالات روان پريشي و زوال عقل هستند،‌به گونه اي كه اين حالات توانايي آن ها را در تكميل فرم گزارش شخصی تحت تأثير قرار مي دهد نبايد پرسشنامه را تكميل نمايند . سؤالات اين پرسشنامه را هر فردي با داشتن حداقل سواد – در حد تحصيلات بالاتر از دوره ابتدايي- مي تواند پاسخ دهد.

در پژوهش (چالمه، 1392) روایی پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،1392).  در پژوهش (چالمه، 1392)  پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ بالای 70/0 به  دست آمده است.

 

پرسشنامه قلدری ایلی نویز
نوع فایلورد ، پی دی اف
تعداد سوالات18
تعداد عامل3
اعتبار روایی
نمره گذاری
خريد مطمئن در روانسيگما 💳
15,500 تومان – دانلود
پشتیبانی تلگرامی
درباره پرسشنامه ها
جستجوی پرسشنامه

جستجوی تست های بیشتر